söndag 10 april 2011

Terrängpremiär med blodsmak i munnen

Efter många om & men begav jag mig till skutberget för att börja förbättra min terränglöpning.
Klockan 09.10 tryckte jag igång klockan och jag kände mig väldigt stum. Kroppen studsade och det kändes som jag hade drucket öl igår typ...Men jag höll upp tempot trots allt, även om det kändes väldigt jobbigt (?) 
Efter 2 km försvann lite av min glädje, eftersom jag då insåg att snön och isen inte försvunnit från skogen helt...Så det blev endel balettspringade, vilket påverkar tiden...Men ändå hade jag ett driv idag som jag inte känt på länge..På skutberget finns det två milspår, det ena benämns som terrängmilen och den andra motionsmilen. Jag valde den första..Lika bra att gå ut hårt från start. Helt otroligt vilken energi jag hade uppåt i backarna!  Normalt brukar tempot dala ganska bra uppåt, men idag tusan ångade jag på ! Tror det beror på uthållighetsträningen i vintras med längskidorna ärligt talat. 
Tiden blev 47:45 på terrängmilen och en snittpuls på 179. ! Något jag ser som väldigt bra med tanke på det stundvis dåliga underlaget bestående av snö och is ! Kanske lite hög puls dock (?)


Men bäst idag var nog ändock utstyrseln..Löparshort och funktions-tshirt..Det betyder verkligen att sommarn är på G ! På fötterna körde jag mina trogna Asics och dom är verkligen kanon, trots de stora hålen...Terrängskorna törs jag inte testa mer efter allt ont jag fått..


 En schysst frukost unnade jag mig iallafall efteråt. Tonfiskröra, yoghurt, ägg och té !


Till veckan väntar förhoppningsvis träning tillsammans med vapendragarn Matte ! Vi är väldigt jämna så vi kan  sporra varandra !
Nöjd som fasen att jag drog ut så tidigt idag, har undvikit träning en hel den senaste veckorna. Har saknat motivationen tyvärr..Men idag blev det nytändning, riktigt roligt !


För övrigt blev det 42 minuters stakande på rullskidorna i torsdags..Mycket motvind och tröga rullskidor är ju som bekant väldigt bra om man vill få bra uthållighet i kroppen ;-) 

SOPA MERA NU KARLSTAD KOMMUN !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar