onsdag 30 mars 2011

100km i mars månad, nu avklarat

Har precis kommit hem från min första runda på 9 dagar. Anledningen till uppehållet är benhinnorna och mina knä som tagit stryk av terrängskorna.
Herregud vad jag är tacksam över att jag har mina Asics GT-2140 ! Utan tvekan de bästa skorna (trots slitaget) jag ägt.

Rundan idag blev mycket givande. Körde samma som sist..Tiden då var 59: min 55 sek..Idag lade jag in korta explosiva attacker för att försöka påverka sluttiden och visst lyckades jag med det ! Klockade in mig på exakt 57 minuter och snittade därför kilometern på 4:38 ! Jag känner däremot att jag ska börja blanda in mycket mer intervallträning, speciellt i backar ! Bryngfjorden (skidbacke) utanför Karlstad är ett ypperligt bra ställe att springa sig fördärvad på. Mjölksyran verkligen äter upp en..

Jag är riktigt nöjd med dagens löp och är verkligen glad att jag kunde motivera mig själv till att sticka ut ! Avslutade också med att köra lite träning för vader/ lår och musklerna på framsidan smalbenen (?)....

Som rubriken säger så har jag nu klarat månadsmålet på 100km ! Nu är det bara 900km kvar tills jag når målet med 2011  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar